اولین حلقه شورای انقلاب اسلامی چه کسانی بودند؟
در حالی که شاه آخرین تلاشها را برای استمرار رژیم سلطنت انجام می داد و قدرتهای حاکم بر منطقه هم کوشش داشتند راه حل مناسبی که با منافعشان تطبیق داشته باشد بیابند همه نیروهای مخالف انقلاب به تشکیل حکومت بختیار رضایت دادند و به توافق رسیدند. به خصوص آمریکا مستقیما مسئولیت نگهداری بختیار را بر عهده گرفته و تمام کوشش های باطن و ظاهر را به کار می گرفت تا به نحوی شعله های انقلاب ولو به صورت موقت خاموش سازند. در این میان رهبری انقلاب به موقع ضربات مهلکی را بر رژیم در حال احتضار وارد می ساخت که تشکیل شورای انقلاب یکی از همین تصمیمات کوبنده بود. شورايي كه یکی از مهمترین اهداف آن معرفی افراد شایسته برای پذیرش مسئولیت در حکومت اسلامی و فراهم آوردن زمینه های قانونی به قدرت رسیدن دولت موقت بود.

به هر حال شورای انقلاب به عنوان اولین نهاد انقلابی در ایران توانست کار ویژه‌های خود را به شکل مطلوبی انجام دهد و حتی پس از انقلاب هم نقش مهمی را در عرصه‌ی سیاسی کشور ایفا نماید. از مهمترين فعاليتهاي اين شورا، پيشنهاد مهندس بازرگان بعنوان نخست وزير دولت موقت، تصويب اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، ملي شدن بانک ها، سامان بخشيدن به دادگاه هاي انقلاب، برگزاري همه پرسي درباره نظام جمهوري اسلامي، بررسي پيش نويس قانون اساسي، تصويب قانون شوراهاي محلي، ملي شدن صنايع بزرگ، تصويب آيين نامه مجلس خبرگان و برگزاري انتخابات رياست جمهوري و مجلس بود.

به دنبال تسخير لانه جاسوسي و استعفاي دولت موقت، با ادغام دولت در شورای انقلاب، در اداره مملکت، اينگونه بين اعضاي شورا تقسيم کار شد: آيت الله خامنه اي ـ دفاع و پاسداران، هاشمي رفسنجاني - وزارت کشور، شهيد باهنر ـ آموزش و پرورش، مهدوي کني ـ کميته و دادگستري، شهيد بهشتي ـ جهاد سازندگي، بني صدر ـ وزارت خارجه، معين فر ـ نفت، حبيبي ـ آموزش عالي، عزت الله سحابي ـ برنامه و بودجه، ميناچي ـ ارشاد ملي، شهيد قدوسی ـ دادگاه انقلاب. با تصويب قانون اساسي و برگزاري انتخابات رياست جمهوري و مجلس، آخرين جلسه شوراي انقلاب در 26 تير 1359 برگزار شد و این شورا منحل شد. مسؤولیت شورای انقلاب تا زمان تشکیل مجلس شورای اسلامی به طول انجامید و از تاریخ 7 خرداد 1359 وظایف این شورا به مجلس و شورای نگهبان واگذار گردید.

روند شكل گيري شورای انقلاب اسلامی :

با اوج گيري نهضت اسلامي ، در اوایل آبان 1357 عده‌ای از علما نظیر شهيد مظلوم آیت‌الله بهشتی و شهید مطهری و... نزد امام خمینی در پاریس رفتند و بنا شد شورایی که اسم آن به پیشنهاد استاد مطهری بود، به نام «شورای انقلاب اسلامی» که از افراد معتمد بودند، تشکیل شود. شهید مظلوم آیت الله بهشتی در زمینه تصمیم امام مبنی بر تشکیل شورای انقلاب می گوید: «در پاییز 57 ، امکان ملاقات با امام در فرانسه فراهم آمده بود . دوستان مختلف به دیدار ایشان در پاریس می رفتند. یکی از مسائلی که ایشان با دوستان مطرح می کردند این بود که چه کسانی هستند که می توانند در ساماندهی به نیروهای عظیم بسیج شده ی مردم ایران سهیم بوده و نقشی داشته باشند و چه کسانی هستند که می توانند پس از موفقیت در اداره ی جامعه مسئولیتی بر عهده بگیرند. بنابر این برای ایشان دو مطلب مطرح بود:

1- کسانی که بتوانند در ایران با حضورشان به همگانی تر و گسترده تر شدن حرکت اجتماعی شتاب بدهند .

2- کسانی که پس از پیروزی بتوانند در اداره ی جامعه نقشی بر عهده بگیرند.

اولين حلقه ي شوراي انقلاب اسلامي به دستور امام شكا گرفت .اين حلقه ي كوچك ، یعنی آقایان مطهری، هاشمی رفسنجانی، موسوی اردبیلی و باهنر و بهشتی بودند که درباره مسایل تصمیم بگیرد و به وسیله تلفن یا مسافر به امام اطلاع بدهند تا امام در جریان باشند و مهم‌ترین مأموریت این هسته را مطالعه در مورد مدیریت آینده کشور قرار دادند، تا کیفیت کار و افراد مفید و متناسب با انقلاب اسلامی را نیز معرفی کنند.

به مرور زمان اين شورا گسترده تر شد كه شامل روحانيون ، بازاريان ، نهضت آزادي و حتي چند افسر عالي رتبه ارتش نيز مي شد .اما به طور کلی روحانیون نزدیک به حضرت امام بر آن تسلط داشتند. مهم‌ترین وظیفه شورا انتقال قدرت بود که راهکار امام برای انتقال قدرت و تشکیل دولت موقت توسط شورای انقلاب بود.
امام خمینی چند ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فرمان تشکیل شورای انقلاب را صادر کردند ، به دلیل شرایط اختناق و سرکوب در ایران ، تشکیل این شورا و اعضا و جلسات آن به صورت مخفی بود ، اشارات و رموز نامه نیز حاکی از آن است.
امام در 22 دي 1357، فرمان تشکيل شوراي انقلاب را صادر کردند. از آن جايي كه مردم ایران از سالها پیش از پیروزی انقلاب ،امام خمینی (ره) را به عنوان منادی آرمانهای ناب اسلام به رهبری نهضت خود برگزیده بودند ، امام خمینی(ره) طی اطلاعیه‏ای، اعضای شورای انقلاب اسلامی را تعیین و وظایف آن را برای مردم تشریح نمودند. معظم ‏له در بخشی از اطلاعیه خویش فرمودند:

"به موجب حق شرعي و بر اساس راي اعتماد اکثريت قاطع مردم ايران که نسبت به اينجانب ابراز شده است، در جهت تحقق اهداف اسلامي ملت، شورايي به نام شوراي انقلاب اسلامي، مرکب از افراد با صلاحيت و مسلمان و متعهد و مورد وثوق، موقتا تعيين شده و شروع به کار خواهند کرد ... اين شورا موظف به انجام امور معين و مشخصي شده است، از آن جمله ماموريت دارد تا شرايط تاسيس دولت انتقالي را مورد بررسي و مطالعه قرار داده و مقدمات اوليه آن را فراهم سازد ".

البته با وجود اختلاف هايي ميان دولت موقت و دولت بني صدر، اين شورا در طی دوسال ، نزدیک به دو هزار لایحه راتصویب نمود و در آخر با تصويب قانون اساسي و برگزاري انتخابات رياست جمهوري و مجلس، آخرين جلسه شوراي انقلاب در 26 تير 1359 برگزار شد و این شورا منحل شد. مسؤولیت شورای انقلاب تا زمان تشکیل مجلس شورای اسلامی به طول انجامید و از تاریخ 7 خرداد 1359 وظایف این شورا به مجلس و شورای نگهبان واگذار گردید.

اعضاي اوليه اين شورا، شهيد مطهري، شهيد بهشتي، آيت الله موسوي اردبيلي، شهيد باهنر، آيت الله هاشمي رفسنجاني، آيت الله طالقاني، آيت الله خامنه اي، آيت الله مهدوي کني، احمد صدر حاج سيد جوادي، مهندس بازرگان، دکتر يدالله سحابي، مهندس کتيرايي، سرلشکر ولي ا... قرني و سرتيپ علي اصغر مسعودي بودند که پس از پيروزي انقلاب و تشکيل دولت موقت، دکتر حسن حبيبي، مهندس عزت الله سحابي، دکتر عباس شيباني، ابوالحسن بني صدر، صادق قطب زاده، ميرحسين موسوي، احمد جلالي و دکتر حبيب الله پيمان از اعضاي بعدي شوراي انقلاب بودند.

 



 

طرح شاخه دانشجویی مشارکت در دانشگاه تهران برای خاتمی و موسوی
طرح شاخه دانشجویی مشارکت در دانشگاه تهران برای خاتمی و موسوی

 

شاخه دانشجویی حزب مشارکت و مجاهدین در دانشگاه تهران دستور تقویت چهره خاتمی در مقابل موسوی و کروبی را دریافت کرده است.

به گزارش خبرنگار کلمه ، استراتژی جریان فتنه به طرف حفظ خاتمی در دایره نظام با هدف نگه داشتن و تقویت قدرت چانه زنی وی برای مسائل اصلی سیاسی کشور به طوری تنظیم شده است که بدنه دانشجویی این جریان قصد دارد در ایام دهه فجر به دلیل گرم شدن بازار تاریخ سیاسی انقلاب اسلامی خاتمی را تقویت کند.

بر اساس این گزارش انجمن اسلامی دانشگاه تهران در جلسات اخیر خود برنامه های خود برای دهه فجر را تدوین کرده است.

براساس اين تصميمات مقرر شده است تا اين تشكل دانشجويي همچنان با حفظ رويكرد جريان سبز اقدام به تقويت ظرفيت افرادي همچون سيد محمد خاتمي كند.

گفته می شود برخی اعضای این تشکل که به صورت مخفیانه جلسات هفتگی با چهره های نزدیک به خاتمی دارند قصد دارند با کم رنگ کردن چهره موسوی و کروبی در صدر اخبار و تحلیل های سبزها خاتمی را به عنوان چهره ای قانون گرا معرفی کنند.

اخبار موثق حاکی است شروط اخیر خاتمی به عنوان اصلی ترین استراتژی در پیش گرفته شده انجمن تهران برای طرح مطالبات سیاسی در ترم آینده خواهد بود.

انجمن تهران همچنین می خواهد با تمرکز بر برخی چهره های اصولگرای مخالف شخص احمدی‌نژاد مطالب مطرح شده توسط آنان را بزرگنمایی کند.

این طرح در ترم قبلی از سوی این افراد انجام شده، مثلا دعوت از علی مطهری، عماد افروغ و خوش چهره توسط این انجمن لیبرال منش در این جهت صورت گرفته است.

طرح بعدی این تشکل وابسته به حزب مشارکت ادامه بمباران اطلاعاتی دانشگاه در خصوص كهريزك، كوي دانشگاه تهران و «حسينعلي منتظري» است.

 


 

سازمان سیا برای رد فرضیه قتل علیرضا پهلوی دست به کار شد
رادیو سازمان سیا که با نام "رادیو فردا" فعالیت می‌کند به تجلیل از مقام علمی پسر شاه مخلوع بعد از خودکشی وی پرداخت! به گزارش خبرنگار کلمه ، رادیو فردا در گزارشی مفصل در برنامه " پیک فرهنگ" از زبان یک هم دوره ای علیرضا پهلوی به تجلیل از فرزند روانی پهلوی پرداخت و وی را یک چهره علمی موثر سلطنت‌طلب نامید!

سایت خبری رادیو فردا در مقدمه این گزارش نوشته است: خودکشی شاهپور علیرضا پهلوی، شاهزاده ۴۴ ساله ایران در روز سه‌شنبه ۱۴ دی برابر با چهارم ژانویه در بوستون بسیاری را شگفت زده کرد. اندوه و ماتمی که خودکشی سومین فرزند محمدرضا شاه و شهبانو فرح پهلوی ۹ سال پس از خودکشی شاهدخت لیلا پهلوی ۳۱ ساله برانگیخت از مرز دوستاران خاندان پهلوی و نظام پادشاهی گذشت.

خواندن اظهار نطر جالب رادیوی سازمان سیا امریکا درباره کسی که خودکشی کرده است جالب توجه است:

یکی از اساتید علیرضا پهلوی می‌‎گوید: در یکی از کلاس‌های من شرکت کرد. علاقه زیادی به خصوص به تاریخ ایران باستان داشت. بعد به هاروارد رفت و پیش اکتور شروو در رشته زبان و فرهنگ ایران باستان مشغول کار شد. ولی متأسفانه کارش در آنجا به دریافت درجه‌ای منتهی نشد.

فردی که خود را استاد وی می داند از بیماری های روانی پهلوی می‌گوید: متأسفانه فاجعه‌های شخصی که برای ایشان پیش آمد، موجب شد که ایشان کار را ول کنند.کاری که انجام می‌دادند و نتوانستند ادامه دهند. هیچوقت بعد از سال ۲۰۰۱ نتوانستند دوباره برگردند و تمام کنند این کاری که نهایتاً انجام شده. ۹۰ درصدش انجام شده و فقط شش ماه یا یک سال وقت می‌خواست برای اینکه این کار به کل تمام شود.

رادیو فردا در ادامه برای رد کردن سرنخ های قتل علیرضا پهلوی یه یکباره از حس انسان دوستی آن همه شخصیت سازی جعلی برای پسر دوم شاه مخلوع را فراموش می کند و اینگونه داستان سازی جعلی را آغاز می کند:

بدون شک خانواده ایشان بهتر می‌دانند احیاناً چه دردهایی ایشان داشتند. چون برای همه دوستان و آشنایان ایشان کاملاً آشکار بود که بدون شک وابستگی عمیق ایشان به فرهنگ ایران و مملکتشان. دوری و این درد غربت، نوستالژی، تمام این‌ها فکر می‌کنم یک نوع افسردگی به وجود آورده بود که شاید در خیلی از ایرانی‌های سن ایشان و نسل ایشان موجود است و در ایران به مراتب قوی‌تر.شاید به خاطر اینکه ایشان یک شاهزاده عالم بودند و به هر حال به عنوان شاهزاده و وابستگی یک مسئولیت فرا‌تر احساس می‌کردند. حتماً هم شاید کمبود امکان فعالیت برای بهبود این کمبود‌ها و درد‌ها موجب شد که درد بیشتری احساس کند.

یارشاطر اما نمی‌تواند فراموش کند که وی را چند سال است که ندیده برای همین بعد از یک مقدمه طولانی اذعان می‌کند که گاهی تلفن می‌کرد و حالی از من می‌پرسید و گاهی هم به دفتر ایران‌شناسی دانشگاه کلمبیا می‌آمد و مرا از حال خودش مطلع می‌کرد. ولی در طی سال‌های اخیر دیگر خبری از او نداشتم و نمی‌دانستم که به چه کاری مشغول است و چه نوع مشغولیاتی دارد.

به وضوح معلوم است که رادیو فردا برای حذف ذهنیت قتل علیرضا پهلوی این داستان سازی خنده دار را انجام داده است چرا که برخی رسانه ها از قتل وی به عنوان یک فرضیه قوی نام می برند.

برخی منابع خبری هفته‌ی پیش نوشته اند که علیرضا پهلوی به خاطر خسته شدن از فضای امریکا قصد مراجعت به ایران و تسلیم کردن خودش را داشت که این امر موجب شد سازمان های اطلاعاتی امریکا وی را به قتل برسانند.

 

طرح شاخه دانشجویی مشارکت در دانشگاه تهران برای خاتمی و موسوی
شاخه دانشجویی حزب مشارکت و مجاهدین در دانشگاه تهران دستور تقویت چهره خاتمی در مقابل موسوی و کروبی را دریافت کرده است.

 

به گزارش خبرنگار کلمه ، استراتژی جریان فتنه به طرف حفظ خاتمی در دایره نظام با هدف نگه داشتن و تقویت قدرت چانه زنی وی برای مسائل اصلی سیاسی کشور به طوری تنظیم شده است که بدنه دانشجویی این جریان قصد دارد در ایام دهه فجر به دلیل گرم شدن بازار تاریخ سیاسی انقلاب اسلامی خاتمی را تقویت کند.

بر اساس این گزارش انجمن اسلامی دانشگاه تهران در جلسات اخیر خود برنامه های خود برای دهه فجر را تدوین کرده است.

براساس اين تصميمات مقرر شده است تا اين تشكل دانشجويي همچنان با حفظ رويكرد جريان سبز اقدام به تقويت ظرفيت افرادي همچون سيد محمد خاتمي كند.

گفته می شود برخی اعضای این تشکل که به صورت مخفیانه جلسات هفتگی با چهره های نزدیک به خاتمی دارند قصد دارند با کم رنگ کردن چهره موسوی و کروبی در صدر اخبار و تحلیل های سبزها خاتمی را به عنوان چهره ای قانون گرا معرفی کنند.

اخبار موثق حاکی است شروط اخیر خاتمی به عنوان اصلی ترین استراتژی در پیش گرفته شده انجمن تهران برای طرح مطالبات سیاسی در ترم آینده خواهد بود.

انجمن تهران همچنین می خواهد با تمرکز بر برخی چهره های اصولگرای مخالف شخص احمدی‌نژاد مطالب مطرح شده توسط آنان را بزرگنمایی کند.

این طرح در ترم قبلی از سوی این افراد انجام شده، مثلا دعوت از علی مطهری، عماد افروغ و خوش چهره توسط این انجمن لیبرال منش در این جهت صورت گرفته است.

طرح بعدی این تشکل وابسته به حزب مشارکت ادامه بمباران اطلاعاتی دانشگاه در خصوص كهريزك، كوي دانشگاه تهران و «حسينعلي منتظري» است.



 

حملات سایبری، جای بمب افکن را می‌گیرد
در تاریخ جهانی تاسیسات هسته‌ای کشورها تاکنون سه بار هدف حملات سایبری قرار گرفته اند. آخرین مورد هم به چند ماه پیش بازمی‌گردد و البته کشور هدف هم ایران بود. سال 2010 را بسیاری از تحلیل‌گران سال شدت گرفتن سر و صداها در خصوص برنامه هسته‌ای ایران خواندند. نخستین ماه‌های این سال با پایان ضرب الاجل زمانی تعیین شده از سوی آمریکا برای ایران جهت شفاف سازی برنامه هسته‌ایش همراه بود. تمام این هیاهوها در نهایت به جنگ منتهی نشد. وای نت نیوز در این باره می‌نویسد: انچه که در سال 2010 بیشترین صدمه را به ایران زد، نه تحریم‌ها بود و نه افشاگری‌های ویکی لیکس.

 

این سایت در ادامه اندکی به عقب بازمی‌گردد و می‌نویسد: هفتمین روز از ماه ژوئن سال 1981 میلادی بود که نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی دستور حمله به تاسیسات هسته‌ای صدام حسین را صادر کرد. این حمله با انتقادهای بین المللی همراه بود و دوازده روز پس از آغاز این حمله، شورای امنیت آن را محکوم کرد. این پرونده هنوز هم مختومه نشده است و چند ماه پیش چند دولتمرد عراقی اعلام کردند که اسرائیل باید بایت خسارتی که به عراق در آن سال وارد کرده به دولت جدید غرامت بدهد.

سه سال پیش در ششمین روز از ماه سپتامبر، تاسیسات نیمه کاره هسته‌ای در سوریه باز هم هدف حملات جنگنده‌های اسرائیلی قرار گرفت. برخی ادعا کردند که آن ساختمان نیمه کاره در حقیقت انبار تسلیحات و تجهیزات هسته‌ای کره شمالی بوده است. آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای و سازمان سیا پس از این حمله بود که تاکید کردند که ساختمان نیمه کاره سوری‌ها در حقیقت در حال مهیا شدن برای تبدیل شدن به پایگاهی هسته‌ای – نظامی‌بوده است. اسرائیل با هشت جنگنده خود راهی سوریه شد. این جنگنده‌ها از حریم هوایی ترکیه برای حمله استفاده کردند. حرکتی که دغدغه ترک‌ها از دستیابی سوریه به تسلیحات و یا تجهیزات هسته‌ای را به تصویر کشید.
در دومین روز از آگوست 2008 هم ژنرال محمد سلیمان که برخی ان را نماینده اعزامی‌ خاندان اسد به کره شمالی می‌دانند، به ضرب گلوله تک تیراندازی ناشناس از پای درآمد. در آن زمان وزیر امور خارجه وقت کاندولیزا رایس ادعا کرد که اسرائیل بدون هماهنگی با ایالات متحده به ساختمان نیمه کاره در سوریه حمله کرده است. البته این بار برخلاف مورد عراق از صدور قطعنامه ای علیه اسرائیل در شورای امنیت خبری نبود. البته سوری‌ها هم چندان به این مساله حساسیت نشان ندادند و همین امر به نفع اسرائیلی‌ها تمام شد که همواره در این مواقع استراتژی سکوت را پیش می‌گیرند.

سومین حمله اما آرام و بی سر و صدا بود. عامل حمله هم نه بمب بود و نه جنگنده. ویروس اینترنتی به نام استاکس نت. نام این ویروس هم برای بسیاری از کارشناسان مسائل هسته‌ای عجیب و غریب بود. کارشناسان ادعا می‌کنند که استاکس نت پیچیده ترین ویروس اینترنتی بود که در این سال ها به سراغ تاسیسات هسته‌ای کشوری ثانی می‌رود. این ویروس با 15 هزار کد تعریف شده و به سرعت تمامی‌ تاسیسات هسته‌ای ایران را هدف قرار داد. بسیاری از تحلیل‌گران در مقام شناسایی عاملان انتقال استاکس نت، انگشت اتهام خود را به سمت ایالات متحده، بریتانیا و اسرائیل نشانه رفته‌اند. نهادهای تحقیقاتی ایالات متحده ادعا می‌کنند که استاکس نت قریب به 30 هزار کامپیوتر صنعتی را در ایران آلوده کرده است. رقم سانتریفیوژهای آسیب دیده در نظنز هم به هزار مورد رسیده است. البته رئیس جمهوری ایران هم چند ماه پیش به صراحت اعلام کرد که استاکس نت برنامه هسته‌ای ایران را معلق نگاه داشته است.

صلح نوبل را به استاکس نت بدهید

از آنجا که بسیاری از تحلیل‌گران و کارشناسان دست اسرائیل را در پشت پرده استاکس نت می‌بینند، همگان سکوت اختیار کرده اند تا مبادا دست این رژیم بیش از این رو شود. البته ناگفته پیداست که استاکس نت و موفقیت‌هایی که این ویروس کوچک به دنبال داشته، راه را برای تبعیت دیگران از اسرائیل یا دیگر عاملان این ماجرا باز نگاه داشته است. باراک اوباما اخیرا و پس از اعتراف چند مقام ایرانی به موفقیت‌های استاکس نت، دستور تشکیل کمیته ویژه ای را برای بررسی حملات سایبری صادر کرده است. ایالات متحده اکنون به این نتیجه رسیده است که شاید نتواند مانع از افشاگری‌هایی مانند ویکی لیکس شود اما باید در صحنه ای موازی همه چیز را جبران کند. البته اسرائیل تلاش‌های آرام برای منهدم کردن برنامه هسته‌ای ایران را به استاکس نت و نشر آن محدود نکرده و دست به ربودن و ترور دانشمندان هسته‌ای ایران هم زده است.

سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل تا کنون چهار دانشمند و دست اندرکار برنامه هسته‌ای ایران را از دور خارج کرده اند اما ادعا می‌کنند که در ایران حداقل 5 هزار نفر مشغول برنامه‌های هسته‌ای هستند. اسرائیل قرار نیست با جنگنده‌های خود به ایران حمله کند بلکه همین کار را می‌تواند با اجیر کردن موتورسواری که بمبی در دست دارد و به خودرو دانشمندان نزدیک می‌شود، انجام دهد. جنگی آرام و بی سر و صدا. استاکس نت تاثیرات منفی شگرفی بر برنامه هسته‌ای ایران گذاشت اما در رسانه‌ها چندان به این مساله پرداخته نشد. البته جای اندک تعجبی هم ندارد. حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای عراق، سر و صدای زیادی به همراه داشت اما همین حمله مشابه به سوریه دچار خفقان خبری شد. اسرائیلی‌ها با توجه به گرفتار شدن آمریکا در عراق و افغانستان می‌دانند که این کشور توانایی جنگی دیگر در خاورمیانه را ندارد بنابراین بهترین راه درگیر شدن بی صدا در نبرد سایبری است.



 

تاج زاده: معتقد به سركوب سازمان منافقین نبوديم
مصطفي تاج‌زاده پس از اخذ ديپلم در سال 1354، براي ادامه تحصيل عازم آمريكا شد. او به همراه تني چند از دوستان خود در انجمن اسلامي دانشجويان هم‌زمان با گسترش نهضت اسلامي، گروه فلق را پايه‌گذاري مي‌كنند. وي در زمان اقامت حضرت امام‌خميني(ره) در فرانسه به جمع همراهان ايشان در نوفل‌لوشاتو پيوست. تاج‌زاده پس از پيروزي انقلاب اسلامي با تأسيس سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي به عضويت سازمان در آمد و به نمايندگي از سوي سازمان مجاهدين انقلاب، در شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي و در ستاد برگزاري نماز جمعه‌ي تهران حضور داشت. وي زندگينامه‌ي سياسي خود را چنين بازگو مي‌كند:
«من قبل از انقلاب در آمريكا تحصيل مي‌كردم. در واقع بعد از اخذ ديپلم در سال 1354 به آمريكا رفتم و اوايل مهرماه 1357 به ايران بازگشتم. در آمريكا در انجمن اسلامي دانشجويان فعاليت داشتم. براساس فضاي آن دوره با تعدادي از دوستان، مشي مسلحانه را پذيرفته بوديم. من هم در جمعي فعال بودم كه بعدها يكي از هفت گروه تشكيل‌دهنده‌ي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي شد. تا سال 1360 سمت دولتي نداشتم و به فعاليت‌هاي سياسي و تشكيلاتي مشغول بودم. ارديبهشت 1361، مدير كل مطبوعات و نشريات وزارت ارشاد شدم و يك سال هم مديركل رايزني‌هاي فرهنگي در خارج از كشور بودم. در دوران وزارت آقاي خاتمي، معاون امور بين‌الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي شدم. پس از خاتمه‌ي جنگ به تحصيلات خود ادامه دادم و هنوز هم موفق نشده‌ام رساله‌ي دكتراي خود را ارائه دهم».


تاج‌زاده‌ حركات ‌قبل ‌از انقلاب و اوايل انقلاب خود را تك بعدي و تحت‌تأثير گفتمان ماركسيستي ارزيابي مي‌كند:
«نسلي تك‌بعدي بوديم... بنابراين اصلاً ما تحت تأثير گفتمان بين‌المللي بوديم و تا حدودي هم گفتمان چپ ماركسيستي».
وي علاقه‌ي افراطي به شريعتي داشت و تحت تأثير سازمان مجاهدين خلق نيز بود: «به شدت تحت تأثير شريعتي بوديم و همين طور تحت تأثير مجاهدين خلق».
تاج‌زاده در دفاع از سازمان مجاهدين خلق و سرزنش «برخورد با اين گروهك تروريستي» مي‌گويد:
«معتقد به سركوب آنها نبوديم؛ به يك رقابت سياسي جدي معتقد بوديم».


وي بعد از استعفاي خاتمي از وزارت ارشاد از مسئوليت‌هاي اجرايي خود كناره‌گيري كرد و به تحصيل در رشته‌ي علوم سياسي در مقطع كارشناسي ارشد و پس از آن در مقطع دكتراي همين رشته در دانشگاه تهران پرداخت:
«پس از يكي دو سال چاره‌اي ديگر جز درس خواندن نداشتم. چون با تغيير دولت تعداد زيادي از مديران بركنار شدند. جالب اينكه يك وقت ديديم در دانشكده‌ي حقوق دانشگاه تهران آقايان حجاريان، امين زاده، اصغرزاده، خسرو تهراني، نصيري، منفرد و... در يك دانشكده جمع شده‌ايم كه براي خيلي‌ها تعجب‌آور بود. از سوي ديگر اين افراد در كنار آقايان بهزاد نبوي، عباس عبدي، آرمين، آغاجري و تعدادي ديگر از دوستان در مركز مطالعات استراتژيك، كار تحقيقاتي انجام مي‌داديم».


علي فلاحيان، وزير اطلاعات دولت رفسنجاني، درباره‌ي تاج‌زاده مي‌گويد:
«تاج‌زاده را من آدم خوبي مي‌دانستم. تا شاگرد «شيخ الاسلامي» شد در دانشگاه؛ بعد تحت تأثير او قرار گرفته بود. او هم به شدت طرفدار رضا شاه بود و علناً هم اظهار مي‌كرد. بعد از آن من به «تاج‌زاده» به ديده‌ي شك نگاه مي‌كنم».


مصطفي تاج‌زاده پس از رياست جمهوري خاتمي به عنوان معاونت سياسي وزارت كشور در زمان تصدي عبدالله نوري برگزيده شد و پس از استيضاح عبدالله نوري به عنوان سرپرست وزارت كشور انتخاب شد. در زمان وزارت آقاي موسوي لاري نيز او همچنان معاونت سياسي وزارت كشور را عهده‌دار بود. سرانجام وي به علت تخلفات متعدد و گسترده در برگزاري انتخابات مجلس ششم و مخدوش ساختن آراي مردم تهران، از سوي دادگاه از مسئوليت‌هاي دولتي خود كنارگذاشته شد. بايد اضافه كرد كه وي داماد آقاي سيدمحمود محتشمي‌ پور مي‌باشد.


 

واقعيت‌هاي اظهارات پر از تناقض/ رايحه‌خوش چگونه مطهري را در ليست قرار داد؟

علي مطهري كه به خاطر اظهارات متناقض‌اش در حوزه‌هاي مختلف فرهنگي، اجتماعي و سياسي و اهانت به افراد به‌ويژه شخص دوم كشور پس از رهبر انقلاب زبانزد است، به‌تازگي در يكي از همين اظهارنظرها، به‌طرز جالبي نحوه قرار گرفتن نامش را در ليست انتخاباتي اصولگرايان در مجلس هشتم  بازگو كرده است.

به گزارش کلمه ، مطهري در مصاحبه اي كه به بهانه مخالفت با دخالت دولت در انتخابات با يكي از سايت هاي خبري داشته، اعلام كرده که هیچ دِینی به رایحه خوش خدمت ندارد و با اصرار نماينده حاميان رئيس جمهور (رايحه خوش خدمت) در 6+5  وارد لیست اصولگرايان در انتخابات مجلس هشتم شده است.

وي همچنين در ادامه مي گويد: پس از آنکه من در انتخابات مجلس هشتم اعلام کاندیداتوری کردم، از میان گروههای سه گانه اصولگرا، گروه رایحه خوش خدمت اظهار تمایل کرد که نام مرا در فهرست کاندیداهای خود قرار دهد.

جالب اينجاست كه آقاي مطهري در اين اظهارات متناقض، اين حق را براي خود قائل است كه با حمايت و پشتيباني حاميان رئيس‌جمهور در ليست انتخاباتي قرار گيرد ولي ديگران بايد از اين حق محروم بمانند!

نكته ديگر اينكه، مطهري از يك سو، مي‌گويد كه با اصرار نماينده حاميان رئيس جمهور پذيرفته كه نامش در ليست اصولگرايان قرار بگيرد و از سوي ديگر به طور روشن و شفاف بيان نمي كند كه بالاخره با حمايت رايحه خوش خدمت در ليست اصولگرايان قرار گرفته و يا با حمايت ديگر گروه هاي اصولگراي موجود در 6+5؟ جالب است كه مطهري در آن مقطع زماني ارادت ويژه‌اي به رئيس‌جمهور اظهار مي‌كرد.

اگر به قول آقاي مطهري، وي مستقل و آزاد وارد انتخابات شده و از طرف هيچ يك از گروه هاي عضو 6+5 مورد حمايت قرار نگرفته، پس با حمايت كداميك از گروه هاي اصولگرا وارد ليست شده است؟ اگر هم يك يا چند گروه از گروه هاي اصولگرا سرخود نام وي را -لابد به خاطر سابقه و اعتبار فراوانشان- در ليست قرار داده اند، اولا اين گروه ها چه جرياناتي هستند؟ و ثانيا چرا او كه خود را يك فرد عاقل و سياسي مي داند، همان موقع اعلام برائت نكرد و نگفت كه هيچ ديني نسبت به اصولگريان -از جمله رايحه خوش خدمت- ندارد و حالا كه به پايان عمر مجلس هشتم نزديك شده، يادش آمده كه اعلام برائت كند!

نكته متناقض ديگر در صحبت هاي آقاي مطهري ادعاي وي، مبني بر وجود نامش در ليست هاي ديگر غير از ليست اصولگرايان است؛ احتمالا او فراموش كرده كه يكي از شرط هاي حضور در ليست اصولگرايان، حضور نداشتم در ساير ليست هاي اصلي بوده و باز هم احتمالاً آقاي مطهري به ياد ندارد كه از مجموع 30 نماينده تهران، 29 نفر -از جمله اخود او- متعلق به ليست اصولگرايان بوده اند و نه هيچ ليست ديگري! چراكه كه اگر آنطور كه آقاي مطهري گفته كه نامش در چند ليست ديگر وجود داشت و آن ليست هاي هم موفق به كسب آراي مردم نشده اند، حتما وي به واسطه حضور در ليست اصولگرايان وارد مجلس شده و نه شايستگي هاي فردي مورد ادعاي خود!


 

توزیع رایگان نشریات ضد نظام در کشور
توزیع رایگان نشریات ضد نظام در کشور
به گزارش آتی نیوز به نقل از روابط عمومی سپاه، حجت‌الاسلام علی شیرازی مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه در مراسم برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب در آبادان، اظهار داشت: امروز یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین محورهایی که بایستی در مقابل تهاجم روزافزون دشمنان مورد توجه قرار بگیرد، بحث خنثی سازی تهاجم فرهنگی دشمنان است.

مهم ترین اظهارات وی را در ادامه بخوانید.

* دشمن برای تخریب نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدام به انتشار نشریات و مطبوعاتی به دنبال تحریف دین می کند.

*در برخی مناطق مشاهده شده نشریاتی چاپ و توزیع می‌شود که به صورت رایگان در حال توزیع و مملو از تحریف و تخریب علیه دین مبین اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

*دشمنان ما با راه‌اندازی سایت‌های مخرب، شبکه‌های تلویزیونی مختلف و برخی نشریات در حال تضعیف اعتقادات جوانان هستند.


 

 
جنگ پنهان با ترور های آشکار
چه زمانی انتقام می گیریم؟

روز دوشنبه وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای از دستگیری عوامل اصلی ترور شهید مسعود علیمحمدی، استاد فیزیک دانشگاه تهران که روز سه‌شنبه 22 دی‌ماه 1388 در مقابل منزلش ترور شد، خبر داد و از نقش موساد در این جنایت پرده برداشت. هرچند که این واقعیت یعنی وابستگی تروریست‌های داخل کشور به سرویس‌های جاسوسی نظیر موساد از قبل پیدا بود اما باید دید که اکنون با قطعیت و سند‌دار‌شدن این موضوع، مسئولان کشورمان چه واکنشی نشان می‌دهند؟

عماریون"- پس از ترور دو دانشمند هسته‌ای ایران در آذرماه امسال که منجر به شهادت دکتر شهریاری شد، رئیس‌جمهور کشورمان خاطرنشان کرد: «دشمنان اشتباه می‌کنند، چراکه نمی‌توانند ملت ایران را متوقف کنند و همه اینها به حساب آنها نوشته می‌شود و به زودی به این پرونده رسیدگی خواهد شد.»

علی‌اکبر صالحی نیز که در آن زمان ریاست سازمان انرژی اتمی را برعهده داشت طی واکنشی قاطعانه خطاب به دشمنان ابراز کرد: «با آتش بازی نکنند، زیرا صبر ملت ایران هم حدی دارد و اگر کاسه صبر، لبریز شود، عاقبت بدی نصیب دشمنان خواهد شد.»

سردار وحیدی وزیر دفاع کشورمان هم از توانایی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی کشور برای خنثی‌سازی و سرکوب این تحرکات شوم خبر داد.

این واکنش‌ها در حالی بود که عملیات ترور دو دانشمند هسته‌ای ایران با شیوه و تجهیزاتی رخ داد که نشانه‌ها و تجهیزات آن برخاسته از یک سرمنشأ بود، سرمنشأیی که دکتر علیمحمدی را نیز سال گذشته در یک عملیات تروریستی به شهادت رساند و واکنش‌هایی مشابه این موارد را برانگیخته بود.

هر اقدام احتمالی ایران موجه و مشروع است

سعدالله زارعی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار روزنامه جوان پیش از آنکه چگونگی واکنش ایران به ترورها و نقش آفرینی آشکار رژیم‌صهیونیستی در این جنایات را توضیح دهد، عملیات ترور را غیراخلاقی‌ترین اقدام علیه یک کشور می‌داند و می‌گوید: «زمانی ‌به این ترور مبادرت می‌شو


ارسال توسط arman
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 47
بازدید دیروز : 22
بازدید هفته : 148
بازدید ماه : 142
بازدید کل : 11135
تعداد مطالب : 193
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1